Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Teach for Slovakia, alebo ako ešte viac ponížiť slovenské školstvo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Absolventi VS na Slovensku

vystudovali za peniaze danoveho poplatnika?!!! Prestal som sa uz cudovat ze je tam az tolko
politickych analytikov a podobne "nezbytnych" povolani.Navyse este zdrhnu do zahranicia
kde dostanu aspon nejaku pracu, aj ked je to v mnohych pripadoch len umyvanie riadov
v restauracii alebo upratovanie.
Dobrovolnici s cudzich univerzit,dufam ze nie tipu ako je napriklad Americka univerzita v Prahe,
ktora riesi velmi vazne medzinarodne problemy diplomami.Takto sa totiz sami reklamuju.
 
Hodnoť

Pán bloger poslanec Burkert,

dlhý blog s množstvom aj očíslovaných myšlienok, ale nepochopil som nič, čo chcete vlastne vyriešiť.
Akurát som vycítil nevraživosť ku učiteľským vraj nekvalifikovaným "brigádnikom", ktorí urazili Vašu učiteľskú ctihodnosť.
Aj ja očíslujem svoje pripomienky k vášmu kritickému blogu:
1. Píšete o akejsi reforme školstva. Akej konkrétne? Že paušálne zas a znova hlúpym učiteľkám zvýšiť platy?

2.Ďalej ste napísali toto: "Čiastkové úspechy TfS nič zásadné nevyriešia. Projektom TfS odoberáme prácu kvalifikovaným učiteľom. A v prípadoch, že o učiteľské miesta na „problémových školách“ kvalifikovaní učitelia nemajú záujem, nemôžme predsa donekonečna riešiť nedostatok kvalifikovaných učiteľov na týchto školách tým, že výplaty nekvalifikovaným budú z podstatnej časti vykrývať sponzorské dary, občania a obce zo svojich prevažne chudobných rozpočtov. A byť pomaly za triedneho nepriateľa, alebo bezcitného hrobára základnej školy, v prípade, že ako miestny poslanec za špeciálnu finančnú podporu z rozpočtu obce pre takú školu nezahlasujem, lebo to vnímam ako suplovanie funkcie štátu samosprávou, nesystémové riešenie, predlžovanie agónie, a celé mi to príde ako nejaký druh vydierania zo strany MŠ SR, resp. štátu..."
TO CHCETE POVEDAŤ, že ak nezahlasujete za akési peniaze pre akúsi ZŠ a tá zanikne, nebudú vari deti chodiť do školy? Nepíšte sprostosti.

3.Píšete „V spoločnosti vzniká názor, že s podporou MŠ SR a prezidenta SR učiť môže ktokoľvek. Aj keď v SR je v platnosti zákon, že učiť môžu výlučne iba kvalifikovaní učitelia. Problémy sú aj v zdravotníctve, to znamená, že liečiť by nemali len lekári, ale každý kto si myslí, že môže byť lekárom...:-( “
To chcete prirovnávať učiteľovanie nejakej hlúpej učiteľky zemepisu, dejepisu, etiky, slovenčiny , prírodopisu a pod. s prácou lekára? Drvivú väčšinu učiteľských s prepáčením "vedomostí" môže naozaj učiť bárs kto. Ale sú aj učiteľské odbory, ktoré sú ozaj na úrovni lekára a tie vyučovať bárs kto nemôže , napr. učitelia na hudobné nástroje v umeleckej škole, alebo učitelia elektrotechniky, programovania a pod. , tam musí vyučovať znalý expert , nie hocijaký hlupák, lebo by to jednoducho nevedel, tam prirovnanie s lekárom je na mieste. Ale 95% učiteliek a ich "vedomostí" sú pod úroveň a tam teda môže učiť ktokoľvek , kto má vodičský preukaz a kurz varenia .
 

 

Riešiť daný problém, alebo problémy, má MŠ SR. Nie Burkert a pod. A moja „ctihodnosť“ nie je urazená.

O reforme školstva článok nie je. Reformu spomínam v konkrétnej súvislosti. A vôbec z nej nevyplýva, že reforma sa má týkať len platov učiteľov.

Áno, celý národ je múdry, len učitelia sú hlúpi... A vy ste možno najmúdrejší... Preto čokoľvek vám vyvracať je vopred stratený čas.

Ak tá škola nedostane finančnú podporu na nekvalifikovaných učiteľov, ktorí na nej učia, nebude mať na nej kto učiť, a v tom lepšom prípade budú mať žiaci len každý štvrťrok nového triedneho učiteľa, nového matematikára atď. a pod.

Váš názor, že väčšinu predmetov môže naozaj učiť bárs kto..., majú určite osvojení tí, ktorí o školstve rozhodujú. Ale tí, čo naozaj vedia, o čom je skutočná učiteľská profesia, vedia, že „učiť“ a učiť sú dve rozdielne veci. Trebárs „obyčajnú“ etiku.

To, že na školách prevažuje to prvé, je zapríčinené aj takým vnímaním vecí, aké tu prezentujete. A aj preto sa školstvo nachádza v tak zlom stave, v akom je. A od kvality/nekvality vzdelania sa odvíja v spoločnosti veľmi veľa.
 
Hodnoť

 

No vidíte. Konečne blog, čo je o niečom, čomu rozumiete a konečne s vami môžem súhlasiť.

Aj mňa už dlhší čas irituje, aké spoločenské uznanie dostanú ľudia, ktorí idú na dva roky zachraňovať svet na cigánsku školu, a ako sa tu kašle na ľudí, ktorí tam zachraňujú svet celoživotne. Za mizerný peniaz a v trvale infekčnom prostredí. Nikto ich nepočúva, čo by sa tam malo robiť a zmeniť, a všetci na nich dokonca pozerajú ako na neschopných a spoluvinných za to, že mizerný stav tam pretrváva.

Osobne poznám dvoch takých ľudí, tí ani slovom nepípli, lebo už si zvykli, že spoločnosť to berie ako samozrejmosť. Ale malo by to byť tak?
 
Hodnoť

O čom bol tento blog?

Nie je mi jasné či je autor nespokojný s TfS, s MŠ SR alebo so spokojnými rodičmi žiakov ZŠ Nejedlého. Text neponúka návrh riešenia situácie, vyznieva len ako nariekanie nad problémom ktorý možno ani problémom nie je.
Na ZŠ Nejedlého mám dve deti. Zažili sme si kadečo a moja skúsenosť je taká, že šikovný učiteľ sa vie presadiť, vie aj so spomínaným platom urobiť zmeny a dosiahnuť výsledky. Bohužiaľ takých je málo a väčšina učiteľov trávi viac času bedakanim nad platmi, pomermi, sťažovaním sa na rodičov, žiakov, na riaditeľa ktorý požaduje výsledky...
Spätná väzba ktorú mám od mojich detí a rodičov iných žiakov z tried s TfS učiteľmi je pozitívna. Deti ich majú radi a neriešime problémy typu "sedí na mne, dáva písomky z učiva ktoré sme neprebrali, dostal som 5 za úlohu o ktorej som nevedel" a pod. Ak dostanú zlú známku vedia prečo ju dostali a čo sa majú doručiť aby si ju opravili.
Autorova romantická predstava učiteľa ktorý vie riešiť problémy lokálneho alebo štátneho školstva je na míle vzdialená od reality. Reality v ktorej si profesionálny učitelia riešia svoje komplexy na žiakoch, nezaujímajú sa o problémy detí a nejavia záujem o zvýšenie kvality školstva (tak to bolo ešte za mojich školských čias).
Na ZŠ Nejedlého učil pedofil a vedenie školy (vyštudovaný učitelia) napriek mnohým indíciám od rodičov nespravilo nič. Profesionáli s 30 ročnou praxou sa tvárili že je všetko v poriadku, ubezpečovali nás, že pán učiteľ má len "iné" metódy. Problém nie je TfS, ani MŠ SR... Problém je v jednotlivcoch, ktorí svoj nezáujem, prípadne nedostatok schopností, maskujú sťažovaním na systém, platy, ministerstvo, riaditeľa, rodičov, atď. Pravda je taká, že do Teachers for Slovakia sa hlásia presne opačné typy - ľudia s vnútornou motiváciou a chuťou zmeniť svet. Ja osobne si myslím, a skúsenosť mi zatiaľ potvrdila, že toto je správna cesta. A pokiaľ pán poslanec nenájde rovnaké typy osobností medzi profesionálnymi učiteľmi, neponúkne realizovateľné systémové riešenia na pritiahnuté takýchto ľudí do školstva a má reálny záujem o vzdelávanie detí, tak by mal za financie pre program hlasovať. Prajem pekný deň.
 

O čom bola vaša reakcia?

Neskúmal som, či existujú od rodičov žiakov školy, a ostatných učiteľov školy, aj negatívne skúsenosti s TfS na tejto škole, ale ako učiteľ a bloger považujem za svoju „povinnosť“ poukázať aj na druhú stránku veci, a to konkrétne na to, že (aj) týmto projektom sa len prekrývajú skutočné problémy školstva a odďaľujú sa ich riešenia, pričom sa vytvára ilúzia, že MŠ SR atď. robia, čo môžu..., len aby pozdvihli naše upadajúce školstvo!...

Čiastkové úspechy TfS nič zásadné nevyriešia. Projektom TfS odoberáme prácu kvalifikovaným učiteľom. A v prípadoch, že o učiteľské miesta na „problémových školách“ kvalifikovaní učitelia nemajú záujem, nemôžme predsa donekonečna riešiť nedostatok kvalifikovaných učiteľov na týchto školách tým, že výplaty nekvalifikovaným budú z podstatnej časti vykrývať sponzorské dary, občania a obce zo svojich prevažne chudobných rozpočtov. A byť pomaly za triedneho nepriateľa, alebo bezcitného hrobára základnej školy, v prípade, že ako miestny poslanec za špeciálnu finančnú podporu z rozpočtu obce pre takú školu nezahlasujem, lebo to vnímam ako suplovanie funkcie štátu samosprávou, nesystémové riešenie, predlžovanie agónie, a celé mi to príde ako nejaký druh vydierania zo strany MŠ SR, resp. štátu, v štýle:

Ak problémové štátne školy finančne z podstatnej časti nepodporia sponzori, občania a samosprávy, necháme tie školy padnúť. Je to na vás, nie na nás! Aj keď by to samozrejme malo byť na nás. Vaše MŠ SR...

Deti sa tak stávajú akoby rukojemníkmi. Ak za danú finančnú pomoc zahlasujem, tak iba preto, lebo deti za alibizmus MŠ SR nemôžu a hrozí že sa daná škola zavrie ak na nej nebude mať kto učiť. Veď pred tým, než na ňu prišli učiť dobrovoľníci z radov nekvalifikovaných učiteľov, sa stávalo, že v jednej triede sa za jeden rok vymenili traja triedni učitelia.

Dlhodobé riešenia ale nemôžu vzniknúť na báze dobrovoľníctva. Na Slovensku je dosť študentov a aj súčasných učiteľov, ktorí vidia v učiteľskej profesii svoje celoživotné poslanie. Mnohí z nich sú ale zo svojej cesty neustále odrádzaní. (Veď napr. učiteľ so 6 ročnou praxou na ZŠ má v čistom, aj po poslednom zvýšení platov učiteľov, 620 eur). Do nich má štát investovať!

Mimochodom, za 30 tisícovú dotáciu na TfS som zahlasoval. Ale zjavne to problém nevyriešilo a nevyrieši ho ani prípadná ďalšia dotácia.
 


Najčítanejšie


  1. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 785
  2. Pavel Sibyla: Hrozná pravda o zadržaní Haščáka a väzbe Jankovskej 777
  3. Elena Antalová: Po Ficovi sa Pavol Habera pustil do Matoviča 265
  4. Věra Tepličková: Vážení Pán premiér 219
  5. Jozef Sitko: Prvý veľký úder od vzniku štátu oligarchii 165
  6. Tomáš Kubuš: Egypt 2020 (foto) 144
  7. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka 99
  8. Milan Hutera: Ako som začal fotiť objekty hlbokého vesmíru 92
  9. INEKO: Ako vyriešiť kolóny na preťažených cestách 85
  10. Jakub Pohle: Ako sa policajt a SISkár stretol s vybavovačom z pozadia SNS 83

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Fico a Kotleba nám pripravili Vianočný darček minimálne 800 mŕtvych navrch
  2. Július Kovács: Matovič nastúp do truhly ozývalo sa z davu náckov pred jeho domom.
  3. Ján Škerko: Hra s vnúčatkami predškolského veku – improvizácia je základ
  4. Peter Biščo: Chúdence zo Smeru a Hlasu sú neinformované a zábudlivé.
  5. Stanislav Martinčko: Seriál Chobotnica na slovenský spôsob!
  6. Gabo Németh: Človek - Klaun
  7. Martin Krištoff: Zlacnenie plynu v roku 2021 je len dočasné, v ďalších rokoch jeho cena porastie
  8. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka
  9. Marian Vojtko: Odstrániť riziko - a úplne...
  10. Peter Biščo: Pani Iveta Radičová hľadá politickú kultúru terajšej vlády.


Už ste čítali?