LIDL a jeho Žihadielko: "Ak nebudete 40 dní poctivo robiť klik klik, ihrisko nedostanete."

Autor: Marcel Burkert | 30.1.2016 o 0:30 | (upravené 1.11.2016 o 18:14) Karma článku: 10,80 | Prečítané:  9013x

Ak sa niečo tvári ako šľachetné, tak to ešte nemusí znamenať, že to aj šľachetné je. Sú veci, ktoré majú, alebo mali by mať väčšiu váhu a hodnotu, ako to, že niečo môžme dostať zadarmo,   

resp. za tú cenu, že sme nevinným 40 dňovým hlasovaním pomohli spraviť obchodnému reťazcu kvalitnú reklamu; bez ohľadu na to či naše mesto ihrisko od Lidlu dostane, alebo nie.    

Dôstojnosť

Áno, je ocenenia hodné, ak obchodný reťazec chce postaviť v desiatich slovenských mestách detské ihriská, aj keby ich všetky postavil tam, kde je ich najviac, keďže stavať ihriská nie je jeho úlohou. To nikto nespochybňuje. Takisto nikto netvrdí, že obchodná reklamy ako také sú zlé a ani to, že obchodné firmy môžu prežiť bez zisku a že by sa mali zmeniť na charitu. Len sa kladie otázka, či zapojenie sa do tejto hlasovacej mánie (do ktorej by sa každý vzorný občan mal bezpodmienečne zapojiť, ak nechce byť označený za triedneho, alebo sídliskového nepriateľa), je pre človeka aspoň trochu dôstojné ak sa vezme do úvahy všetko to, to čo je uvedené v tomto článku

"Tento akože chudobný národ je posadnutý konzumom a za možnosť výhry si nechá vŕtať v kolene." 

Som rád, že sú ľudia, ktorí z princípu nepodporujú niekoho, kto sa tvári, že mu v 1. rade ide o pomoc deťom a zároveň má na saláme, že detské ihriská, na základe hlasov môžu kľudne dostať také mestá, a teda deti, ktoré ich potrebujú najmenej, a naopak: tie mestá, kde je najväčší nedostatok detských ihrísk, tam sa deti nepotešia.

Stačí ak v inom meste, kde môže byť počet ihrísk k počtu detí hoci aj najvyšší na Slovensku zadarí agitačka, resp. sa táto akcia spropaguje predstaviteľmi miestnej samosprávy, ktorá je najlepšie schopná zagitovať občanov pre spoločnú vec, aby podľa možnosti denno-denne "iba" počas 40 dní klikali na internetové hlasovacie „tlačitko“, čo nakoniec môže byť odmenené získaním detského ihriska od obchodného reťazca.

Teda bez námahy, bez hľadania možností ako ušetriť vo výdavkoch samospráv, alebo vytvárania tlaku na štát, resp. relevantné politické strany ohľadne lepšej podpory samospráv, aby bolo dosť aj na opravu, alebo budovanie detských ihrísk. 

Čo na tom, že ihriská nakoniec nemusia dostať tie deti ktorým by sa najviac zišli? A je to nejaký problém?... Nie je, lebo najpodstatnejší je efekt skvelej akcie - reklamy trvajúcej "len" 40 dní, v ktorej väčšina klikajúcich kliká nadarmo a poslúžia len ako užitoční...   

Lidlu sa zjavne postaviť detské ihriská "len tak", dajme tomu v "hladových dolinách", neoplatí. Aj keby nad nimi mal byť transparent: Lidl deťom. To je stále slabé aby sa mu to oplatilo. Treba z ľudí urobiť čosi ako hlasovacích panákov aby sa mu to vyplatilo. Všetkým dať pocit že robia niečo pre správnu vec. 

Lidl dobre vedel ako jeho "čistá ušľachtilá myšlienka" - pomôcť a spraviť radosť deťom, u verejnosti zarezonuje. Tiež asi vedel to, že ten, čo sa verejne prizná, že túto akciu nepodporí, lebo mu príde ako nedôstojná, z toho ľudia spravia bezcitného "netvora", ktorý nemá rád deti a ani svoje mesto.  

Som toho názoru, že užitočnejšie (ale pre Lidl nevýhodnejšie) by bolo, ak by si tie peniažky pekne nechal a investoval do podzemných parkovísk svojich obchodných domov, ktoré dnes betónom zaberajú množstvo zelene, po ktorej by mohli behať deti. Samozrejme, to je len návrh. Lidl si môže so svojimi peniazmi robiť čo chce.   

Sú ľudia, ktorí by radi podporili detské ihriská, aj keď to nie je ich povinnosťou, ale nie takýmto spôsobom, že zo seba musia spraviť čosi ako hlasovacích pajácov a navyše súčasne tým masívne robiť reklamu obchodnému reťazcu. Tvrdiť, že to je len hra, alebo porovnávať to so športkou alebo "jackpotom" je možné len do určitej miery. Kto chce tak vidí rozdiely.   

Kto chce skutočne nezištne pomáhať 

a poskytovanou pomocou mu nejde aj, alebo v prvom rade o niečo iné, napr. o zviditeľňovanie sa, ten pomáha anonymne, resp. z poskytovanej pomoci nerobí žihadielko; pardón, divadielko - 40 dňové...   

Jeden kamarát mi na začiatku tejto akcie poslal link, aby som zahlasoval a ja som mu na to povedal, že sa do danej lídlovskej akcie nezapojím. Hneď mi položil otázku:A neprekáža tebe náhodou na tejto veci najviac to, že ide o Lidl, ktorý nemáš rád, lebo predáva takmer výlučne zahraničné potraviny, čo neprospieva našej ekonomike? Neverím, že nechceš pre Dúbravku nové ihrisko...

Nuž, a kto by ho nechcel? Priznám sa, že ešte pred tým než mi link poslal som už o akcii vedel a aj som zahlasoval. Potom mi ale hlavou prebehla táto myšlienka, resp. "obraz": Nerobíš zo seba pajáca?, ktorý robí presne to, čo chce ten, ktorému ide hlavne o masívnu reklamu? Ak deti máme radi rovnako a nie podľa toho z akého mesta sú, malo by nám záležať na tom, aby sa detské ihriská stavali tam, kde ich deti najviac potrebujú. 

Na to som na náš dúbravský "facebook" dal k danej akcii do už rozbehnutej diskusie (plnej motivačných slov povzbudzujúcich do klikania), svoj nesmelý dotaz, v tomto význame: Nezdá sa vám tá vec, ktorú Lidl spustil, tú „hlasovaciu mániu“ za účelom získania detského ihriska, nepripadá vám trochu nedôstojná? Nehovorím že úplne, ale aspoň trochu. Totiž, deti sú všade rovnaké a ak niekomu skutočne ide v prvom rade o správnu vec, v danom prípade o postavenie detského ihriska, tak ho postaví tam, kde si myslí, že by to mohlo byť najvhodnejšie; ak už nevie kde to deti najviac potrebujú. Na základe hlasov od ľudí to ale Lidl len sotva zistí. Môže mať v takom prípade niekto čistú radosť ak jeho mesto vyhrá detské ihrisko ak nevie, či deti v iných mestách to ihrisko nepotrebovali viac?      

Samozrejme, čakal som reakcie typuBurkert a vy akože ste poslancom Dúbravky??? keď vám nezáleží na tom, či tu budeme mať zadarmo ihrisko alebo nie?! Kto vás prosím volil, také individum! ktoré nechce podporiť vec pre deti!? Ak nie pre deti, tak pre koho???!!!

A aj v podobnom duchu reakcie prišli. Staviam sa k tomu tak, že princíp (nechcem povedať morálka, aby som nevyznel že moralizujem, aj keď sám mám množstvo chýb a nedostatkov) by mal mať väčšiu váhu ako možnosť získať niečo zadarmo, alebo nejaké výhody. Tí čo ma zvolili za poslanca miestneho zastupiteľstva si môžu byť istí minimálne v jednom: Ja nekalkulujem. Verejne alebo nahlas hovorím nie len to, čo chcú ľudia počuť, čo sa ľuďom páči, alebo s čím súhlasí, alebo zjavne bude súhlasiť väčšina ľudí. Ale hovorím a zdieľam aj menšinové názory, ak ich považujem za správne; aj keď tým strácam sympatie mnohých „potenciálnych voličov“ pre prípadné ďalšie voľby a uberá mi to na "popularite".

P.S.: Ak som niekomu týmto článkom "vzal" radosť z tejto hry a masívnej reklamy, alebo mu vezmem radosť z výhry, tak sa ospravedlňujem. Nemal som to v úmysle.    

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?