reklama

LIDL a jeho Žihadielko: "Ak nebudete 40 dní poctivo robiť klik klik, ihrisko nedostanete."

Ak sa niečo tvári ako šľachetné, tak to ešte nemusí znamenať, že to aj šľachetné je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)

Sú veci, ktoré majú väčšiu hodnotu (aj keď nie vyčíslenú peniazmi) , ako to, čo môžeme dostať zadarmo,

alebo za tú cenu, že 40 dní za sebou budeme zo seba robiť hlasovacích klikacích panáčikov, aby sme sa zapojili do reklamy obchodného reťazca, ktorý nás za odmenu zaradí do súťaže o detské ihrisko, ktoré takýmto klikacím spôsobom, ak v klikaní uspeje, môže získať vaša obec (mesto, mestská časť). 

A jednou z týchto vecí je dôstojnosť. Páči sa mi k tomu výrok blogera Ruda Pada: "Tento akože chudobný národ je posadnutý konzumom a za možnosť výhry si nechá hoci aj vŕtať v kolene." 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Manažmnet Lidlu sa tvári, že mu v 1. rade ide o pomoc deťom... no na strane druhej je mu jedno, že jeho súťaž môže dopadnúť tak, že detské ihriská, na základe hlasov, môžu kľudne dostať také mestá, a teda tie deti, ktoré ich potrebujú najmenej, a naopak: tie mestá, kde je najväčší nedostatok detských ihrísk, tie môžu zostať nasucho, aj keď klikali poctivo..., ale niekto klikal ešte poctivejšie...

Stačí ak v inom meste, kde môže byť počet ihrísk, k počtu detí, hoci aj najvyšší na Slovensku, sa zadarí agitačka predstaviteľov danej samosprávy.

V každom prípade: pár miest môže bez námahy, bez hľadania možností ako ušetriť vo výdavkoch, aby bolo dosť aj na opravu, alebo budovanie detských ihrísk, dostane zadarmo nové ihrisko - lebo najpoctivejšie klikali po dobu 40 dní.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo na tom, že ihriská nakoniec nemusia dostať tie deti ktorým by sa najviac zišli? A je to nejaký problém?... Nie je, lebo najpodstatnejší je efekt skvelej akcie - reklamy trvajúcej "len" 40 dní, v ktorej väčšina klikajúcich kliká nadarmo a poslúžia len ako užitoční... 

Lidlu sa zjavne postaviť detské ihriská "len tak", dajme tomu v "hladových dolinách" Slovenska, len tak, bez klikacejj akcie, neoplatí. Treba z čo najväčšieho počtu ľudí urobiť na čas hlasovacích panáčikov, aby sa mu to vyplatilo. Všetkým dať pocit, že robia niečo pre správnu vec. 

Som toho názoru, že užitočnejšie (ale pre Lidl nevýhodnejšie) by bolo, ak by si tie peniažky pekne nechal a investoval do podzemných parkovísk svojich obchodných domov, lebo tie pozemné, betónové, zaberajú množstvo zelene, po ktorej by možno inak mohli behať deti. Samozrejme, to je len návrh a Lidl si môže so svojimi peniazmi robiť čo chce. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú ľudia, ktorí by radi podporili detské ihriská, ale nie takýmto spôsobom. A tvrdiť, že to je len hra, alebo porovnávať to so športkou, alebo "jackpotom", je možné len do určitej miery. Kto chce tak vidí rozdiely. 

Kto chce skutočne nezištne pomáhať a poskytovanou pomocou mu nejde aj, alebo v prvom rade o niečo iné, napr. o zviditeľňovanie sa, ten pomáha anonymne, resp. z poskytovanej pomoci nerobí žihadielko; pardón, divadielko - 40 dňové... 

Jeden kamarát mi na začiatku tejto akcie poslal link, aby som zahlasoval a ja som mu na to povedal, že sa do danej lídlovskej akcie nezapojím. Hneď mi položil otázku: A neprekáža tebe náhodou na tejto veci najviac to, že ide o Lidl, ktorý nemáš rád, lebo predáva takmer výlučne zahraničné potraviny, čo neprospieva našej ekonomike? Neverím, že nechceš pre Dúbravku nové ihrisko...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž, a kto by ho nechcel? Priznám sa, že ešte pred tým než mi link poslal, som už o akcii vedel a aj som zahlasoval. Potom mi ale hlavou prebehla táto myšlienka, resp. "obraz": Nerobíš zo seba pajáca?, ktorý robí presne to, čo chce ten, ktorému ide hlavne o masívnu reklamu? Ak deti máme radi rovnako a nie podľa toho z akého mesta sú, malo by nám záležať na tom, aby sa detské ihriská stavali tam, kde ich deti najviac potrebujú. 

Na to som na náš dúbravský "facebook" dal k danej akcii do už rozbehnutej diskusie (plnej motivačných slov povzbudzujúcich do klikania), svoj nesmelý dotaz, v tomto význame: Nezdá sa vám tá vec, ktorú Lidl spustil, tú „hlasovaciu mániu“ za účelom získania detského ihriska, nepripadá vám trochu nedôstojná? Nehovorím že úplne, ale aspoň trochu. Totiž, deti sú všade rovnaké a ak niekomu skutočne ide v prvom rade o správnu vec, v danom prípade o postavenie detského ihriska, tak ho postaví tam, kde si myslí, že by to mohlo byť najvhodnejšie; ak už nevie kde to deti najviac potrebujú. Na základe hlasov od ľudí to ale Lidl len sotva zistí. Môže mať v takom prípade niekto čistú radosť ak jeho mesto vyhrá detské ihrisko ak nevie, či deti v iných mestách to ihrisko nepotrebovali viac? 

Samozrejme, čakal som reakcie typuBurkert a vy akože ste poslancom Dúbravky??? keď vám nezáleží na tom, či tu budeme mať zadarmo ihrisko alebo nie?! Kto vás prosím volil, také individum! ktoré nechce podporiť vec pre deti!? Ak nie pre deti, tak pre koho???!!!

A aj v podobnom duchu reakcie prišli. Staviam sa k tomu tak, že princíp (nechcem povedať morálka, aby som nevyznel že moralizujem, aj keď sám mám množstvo chýb a nedostatkov) by mal mať väčšiu váhu ako možnosť získať niečo zadarmo, alebo nejaké výhody. Tí čo ma zvolili za poslanca miestneho zastupiteľstva si môžu byť istí minimálne v jednom: Ja nekalkulujem. Verejne alebo nahlas hovorím nie len to, čo chcú ľudia počuť, čo sa ľuďom páči, alebo s čím súhlasí, alebo zjavne bude súhlasiť väčšina ľudí. Ale hovorím a zdieľam aj menšinové názory, ak ich považujem za správne; aj keď tým strácam sympatie mnohých „potenciálnych voličov“ pre prípadné ďalšie voľby a uberá mi to na "popularite".

P.S.: Ak som niekomu týmto článkom "vzal" radosť z tejto hry a masívnej reklamy, alebo mu vezmem radosť z výhry, tak sa ospravedlňujem. Nemal som to v úmysle. 

Marcel Burkert

Marcel Burkert

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  401
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Bývalý VIP bloger, od 19.11.2021 síce nie zmazaný, ale umlčaný. Viac v článku „Tak ste ma tu umlčali". Okrem toho aj bežec na dlhé trate a dekonšpirátor; teda má za to, že za zlom vo svete nie sú Židia, ani tajné spolky a dokonca ani USA, ale nadvláda rozumu nad citom, resp. prepestovaný rozum, absolútna neznalosť zmyslu života, duchovná lenivosť. Neschvaľovateľ ruskej okupácie Ukrajiny, kritik socializmu s „ľudskou tvárou", aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo pseudohumanizmu, fanatického multikulturalizmu. z totálne prekrúteného učenia proroka Mohameda jeho následovníkmi, širenia ich politickej ideológie pod maskou náboženstva, slepej viery v toto učenie zo strachu pred fanatikmi, alibizmu moslimských a tiež európskych lídrov, ktorí otvárajú dvere tejto "novej" totalitnej ideológii. Zoznam autorových rubrík:  Očkovanie a Covid ZdravieDuchovné otázkyRómska otázkaMuž a ženaŠkolstvo a výchovaIslam a zahraničná politikaOchrana prírodyEnvironmentálna kriminalitaPolícia s.r.o. pátraDúbravka, BratislavskoPotulky D. Kobylou a okolímPotulky BratislavouPotulky Slovenskom a ČRPotulky RakúskomPotulky EurópouPotulky IslandomPotulky USAPotulky Afrikou a ÁziouPolitika a spoločnosťEkonomikaMarenie výkonu cestnýchkontrolMaratóny experimenty 1992-2009Šport inakNadávať na USARusofilom a socialistomSpravodlivosť & NesúdnosťVýroky na zamyslenie 2/2016

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu