Developér kúpil v Dúbravke pozemok bez prístupovej komunikácie a doplatiť na to majú ľudia

Autor: Marcel Burkert | 14.2.2015 o 23:55 | (upravené 28.12.2015 o 18:36) Karma článku: 12,87 | Prečítané:  4943x

Výstavba piatich či siedmych nízko podlažných obytných domov (50 bytových jednotiek), aj keď zo začiatku, to mali byť len dva domy, čo je samo osebe takticky účelový kúsok developéra nesvedčiaci o jeho serióznosti, by sa mala real

Túto cestu chce investor napojiť na slepú Homolovú ulicu, na ktorej konci je obytný dom v prízemí ktorého sú garáže a oproti parkujú autá, a potom túto cestu ďalej viesť za roh tohto domu a to pomerne prudko do kopca, ktorý chce investor zrezať, lebo inú možnosť, ako sa dostať na plánované stavenisko nemá, resp. vlastník vedľajšej komunikácie (ul. Martina Granca), odkiaľ by bol na stavenisko o dosť menej problémový prístup, mu túto možnosť (zadarmo) nedá.

Navyše Homolová ulica je úzka komunikácia slúžiaca len na prístup k domom na ktorej je už v súčasnosti prejazd dosť problematický

A hlavne: kto sa materiálne zaručí,  že prejazd ťažkých nákladných vozidiel po tejto komunikácii nenaruší statiku obytných domov? Zvlášť keď podľa tvrdení niektorých občanov už predchádzajúca výstavba spôsobila, že majú problémy s otváraním vchodových dverí a plastových okien.

Ďalšia vec je tá, že zelený svah, ktorým chce investor ťahať prístupovú komunikáciu k stavenisku je vo vlastníctve mesta a je jedným z posledných vhodných miest na sánkovanie a prechádzky pričom lúka a zeleň pod ním budú tým pádom takisto znehodnotené.  

Developér, na stretnutí s občanmi zo dňa 12.2.2015 viackrát  počudovane, až takmer urazene, položil otázku do pléna,  prečo mu ľudia odopierajú právo postaviť obytné domy na jeho vlastných pozemkoch...

Vec, ale pán investor stojí inak

Ľudia akceptujú Vaše právo stavať. Neakceptujú „len“ Váš plán ohľadne príjazdovej cesty.

Mačka vo vreci, alebo do dôsledkov premyslený plán?   

Pán investor, buď ste kúpili mačku vo vreci (keďže na pozemkoch na ktorých chcete stavať je veľký problém s prístupovou komunikáciou, navyše na mestských pozemkoch), alebo máte dosť veľkú istotu, že mestskí poslanci Vám pomôžu preskočiť poslednú prekážku. Z Vašich rečí na stretnutí s občanmi vyplynulo, že o tom nepochybujete, že tie domy tam stavať budete.   

Jednoducho taký pozemok, kde je veľký problém s prístupovou komunikáciou, ste nemali kupovať kým problém nie je vyriešený; aj keď tento hendikep možno bol zohľadnený v nižšej lukratívnej nákupnej cene. Tak teraz prosím nechcite, aby na Vaše neuvážené (alebo uvážené?...) investovanie do daných stavebných pozemkov doplácali občania

Z možností riešenia:

1. Miestna časť požiada magistrát aby mohla odkúpiť mestské pozemky na ktorých developér plánuje výstavbu komunikácie a parkoviska bez vybudovania ktorých je jeho zámer odsúdený na neúspech, a to do vlastníctva miestnej časti. Teda aby sa vec vyriešila v réžii Dúbravky, do ktorej vec patrí, aby o nej rozhodovali miestni, nie mestskí poslanci odtrhnutí od problémov Dúbravky. (S pripomenutím, že by išlo o akúsi kompenzáciu za zámenu pozemkov Pod záhradami, kde Dúbravčania chceli park, ale kvôli prioritám v Starom meste ho stratia).  

2. Investor predá pozemok, na ktorom chce stavať, buď miestnej alebo mestskej samospráve. Tá na ňom a na priľahlých lúčkach nechá vybudovať park v prípade, že sa ani samospráva nedohodne s vlastníkom vedľajšej komunikácie - na ul. Martina Granca (cez ktorú by bol prístup na stavenisko oveľa menej problémový) na používaní tejto komunikácie. Aby sme ale vôbec mohli o tejto variante  uvažovať, najprv by bolo potrebné aby starosta Dúbravky a miestni poslanci dali odpoveď na otázku, či by sme boli za to, aby miestna časť odkúpila dané pozemky od developéra; za cenu za ktorú ich kúpil on, a ešte pred hlasovaním v mestskom zastupiteľstve. Samozrejme v prípade, že by s takýmto odpredajom developér súhlasil. Myslím, že to by to bola férová ponuka. Ak by s tým nesúhlasil, bude z toho zjavné, že je si dostatočne istý, že poslednú prekážku mu radi pomôžu preskočiť mestskí poslanci.

3. Investor sa dohodne s vlastníkom komunikácie na ul. Martina Granca. Ak sa s ním nedohodne môže mu pozemok, na ktorom chce stavať obytné domy, ponúknuť na predaj . (Vlastník tejto komunikácie aj možno s takouto alternatívou počíta a dúfa, že mestskí poslanci danému investorovi nedajú do prenájmu pozemok na ktorom by si mohol vybudovať vlastnú prístupovú komunikáciu k plánovanej výstavbe).

4. Investor sa zaručí majetkom osobným aj svojim podielom vo firme pre prípad, že v dotknutých domoch na Homolovej ulici po realizovaní stavby dôjde k narušeniu statiky a ponúkne dotknutým obyvateľom prijateľnú kompenzáciu za spôsobené problémy súvisiace s prehustenou dopravou na Homolovej ulici. Rovnako ponúkne prijateľné vyrovnanie samospráve, od ktorej chce pozemky na výstavbu prístupovej cesty.     

Otázky investorovi, a tým, ktorí budú kompetentní požehnať jeho plán:  

1. Ak by ste bývali na Homolovej ul. v domoch, kde hrozí narušenie statiky pod vplyvom prejazdu ťažkých stavebných mechanizmov na stavbu a zároveň pozemky na ktorých má byť vybudovaná prístupová komunikácia k stavenisku by nepatrili mestu, ale Vám, dovolili by ste susedovi postaviť na týchto pozemkoch prístupovú komunikáciu k jeho stavenisku? Zvlášť ak by ten sused bol developér, ktorý nie je odkázaný na bývanie nad Vami, ale ide mu len a len, resp. v prvom rade o biznis. 

A ak by ste to dovolili, bolo by to zadarmo??? Resp. za akú protihodnotu? Zvlášť ak by hrozilo, že Vášmu domu sa daným počinom naruší statika.

2. V prípade že napriek kladným znaleckým posudkom dôjde k narušeniu statiky dotknutých domov, boli by ste ochotní vymeniť si svoje byty za tie poškodené? Samozrejme cena, resp. dorovnanie cien by vychádzalo z hodnoty bytov na dotknutej ulici pred ich poškodením.

Nejde len o tento prípad a nejde len o Dúbravku    

Ak danému developérovi budú poskytnuté uvedené mestské pozemky, aby si na nich mohol so všetkými negatívami a rizikami vybudovať prístupovú komunikáciu k svojmu projektu, drzosť a bezohľadnosť mnohých developérov môže ešte narásť. Získajú tým odvahu a motiváciu ísť aj do ďalších takýchto zvrátených alebo ešte zvrátenejších projektov. A šoky z toho potom nebudú zažívať ľudia len Dúbravke, ale aj v iných mestských častiach Bratislavy. Ibaže v nich je niečo také už dávno normálne... 

Chcem veriť tomu, že nie. A ak tomu tak skutočne nie je, potom tu máme o to väčší dôvod na to, aby developérovi dané pozemky poskytnuté neboli. A ak tomu tak je, je najvyšší časť dať to takýmto developérom pocítiť, že stačilo.   

Preto by som chcel navrhnúť:

1. Aby Miestne zastupiteľstvo Bratislava - Dúbravka požiadalo magistrát a mestské zastupiteľstvo, aby hlasovanie o poskytnutí/neposkytnutí daných mestských pozemkov developérovi sa presunulo na miestnych poslancov - z dôvodu osobitného zreteľa. Samozrejme, mestské zastupiteľstvo to môže odmietnuť. Ale nemusí. Poschvaľovalo už onakvejšie veci. Toto by bolo proti tomu nič. Okrem toho: Súčasný primátor má teraz možnosť ukázať ako vážne pred voľbami myslel svoj sľub: Najprv infraštruktúra, potom investícia. O to dôvod navyše urobiť tú požiadavku.    

2. Alebo o odkúpenie mestských pozemkov od mesta na ktorých developér plánuje výstavbu komunikácie a parkoviska.   

3. V prípade, že ani jeden z vyššie uvedených návrhov neprejde, nech miestne zastupiteľstvo požiada mestských poslancov, aby pred tým, než pristúpia k danému hlasovaniu (o poskytnutí/neposkytnutí daných mestských pozemkov developérovi), aby dali aspoň sebe samým odpovede na 2 vyššie položené otázky.     

Zvrátenosti územného konania

Investor vyhlasuje, že koná v súlade so zákonom, že má do 50 kladných stanovísk od rôznych úradov a orgánov, ktoré zrejme zbieral minulý rok, časť možno aj pred tým. Je zarážajúce, že tá najpodstatnejšia vec - problémová prístupová komunikácia, sa bude riešiť ako posledná; akoby len do počtu, len ako povinná formálna jazda s predvídaným koncom... 

Hlavná vec, že na komisii životného prostredia sme už minulý rok hlasovali o tom, či lepšie bude danému develepérovi uložiť náhradnú výsadbu stromov, alebo finančnú kompenzáciu v prospech miestnej časti. Keď som sa ozval, prečo rozhodujeme vo veci v ktorej ešte nie je územné rozhodnutie, jeden člen komisie, tiež neposlanec (ktorý v posledných voľbách kandidoval za Smer-SD), mi vytkol, prečo vŕtam do vecí, ktorú sú už roky dané. Neuveriteľné. 

Ďalšou zvrátenosť je to, že Dúbravčania a najmä dotknutí občania o týchto plánoch investora za minulého vedenia miestneho úradu podľa toho čo viem ani len netušili. Ak je to naozaj pravdou, prečo potom tí kompetentní, ktorí o tom vedeli, mlčali, resp. verejnosť neinformovali pričom medzi tým nechali developéra zbierať rôzne kladné stanoviská? Hádam nie preto aby ich mal čo najviac pred tým, než niekto povie, že: veď keď už si dal chudáčisko toľkú námahu a získal toľko kladných stanovísk, budeme mu my stáť v ceste?...  

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?