My kresťania na jednej strane nepochybujeme o pôvode a správnosti prikázania „Nezabiješ", ale ak má byť pre nás výhodný opak, toto prikázanie pre väčšinu z nás akoby ani nikdy neexistovalo, resp. akoby sa týkalo len zákazu zabíjania ľudí, ale nie vyslanca Božieho. Tu odrazu chceme byť za vraždu odmenení, pričom túto vraždu Syna Božieho akoby sme zľahčovali tým, že veď predsa on "vstal z mŕtvych". No a? Veď (podľa kresťanov) každý raz vstane z mŕtvych. Rozdiel je len v tom, že podľa niekoho to bude až v deň Súdu a podľa iných duch vstáva z mŕtveho tela hneď po pozemskej smrti.
Celé to vyznieve akoby táto vražda bola nutná na to, aby Spasiteľ mohol vstať z mŕtvych, aby si tak získal našu vieru, aby bol hodný našej viery, ktorej tak musel ukázať niečo výnimočné.
Nie je v tom rozpor, ak za imaginárny hriech Adama a Evy v raji malo trpieť celé ľudstvo, ale za vraždu Syna Božieho, mali trpieť len jej priami vykonávatelia a ostatní mali byť odmenení?
Myslím, že je tu namieste otázka: Môže byť spása ľudí založená na brutálnej vražde, resp. sa od nej odvíjať? Môže Najvyšší požadovať alebo prijímať krvavé obete? Ak áno, čo potom my kresťania oslavujeme na Vianoce? Aký pochybný Boží dar v takom prípade dostalo ľudstvo narodením Ježiša? Oslavovali by sme Vianoce rovnako radostne aj v prípade, ak by sa Ježiš ukrižovať nenechal a povedal by, že naša spása spočíva len v tom, či budeme nasledovať jeho učenie, resp. Pravdu, ktorú musel vinou ľudí spečatiť svojou krvou, ak ju nemal pod tlakom vtedajšej náboženskej moci (ktorá mala iné predstavy o pravde) spochybniť?
K ústredným kresťanským „pravdám viery" patrí to, že Ježiš, bol náš záchranca a vykupiteľ, ktorý pre nás zomrel na kríži. Na námietku, že ak je Boh skutočne všemohúci, potom by nemal byť predsa pre neho problém vykúpenie ľudstva uskutočniť i bez tejto hanebnej smrti na kríži... sa odpovedá myknutím ramien, alebo niečím bezobsažným, zahmlievaním, alebo odbočovaním: Napr. že Ježiš predsa "vstal z mŕtvych". Akoby to bolo dostatočným "ospravedlnením" za vraždu Syna Božieho, ktorého ľudia, až na pár výnimiek, odmietli, lebo Pravda, ktorú prinášal bola iná ako tá, ktorej verili (nehovoriac o tom, že to nedáva priamu odpoveď na danú námietku a nehovoriac o tom, že je nelogické predpokladať, že Ježiš odišiel na nebesia v pozemskom tele, ak k Zemi z nebies v pozemskom tele nezostúpil, viď. http://burkert.blog.sme.sk/c/179934/Otazniky-zmrtvychvstania.html).
Rovnako sa reaguje aj na otázku, či objednávatelia, pritakávači a vykonávatelia popravy Syna Božieho boli len nutnými pomocníkmi, alebo či to boli vrahovia.
Sám Ježiš krvavé obete odsúdil. O pochybných základoch myšlienky, že jeho smrťou na kríži vznikol nový zväzok medzi Bohom a ľudstvom, čím vraj bolo toto ľudstvo tiež zároveň vykúpené z hriechov, hovorí nie len história a súčasnosť plná zločinov, vrátane tých v mene Najvyššieho, ale vyvracajú ju aj slová samotného Ježiša zachytené v Novom zákone (aj keď sa tieto spochybňujú inými citátmi z Biblie, čo vlastne aj nepriamo samo o sebe dokazuje, že Biblia nie je čisté Slovo Božie; nehovoriac o jej mnohých výkladoch):
„ Amen, vravím ti, že odtiaľto nevyjdeš, dokiaľ nezaplatíš do posledného haliera" (Mat. 5/26, Luk. 12/59)
„ Nie každý kto mi hovorí „Pane, Pane" vojde do kráľovstva nebeského, ale len kto činí vôľu môjho Otca na nebesiach" (Mat. 7/21)
„ Tesná je brána a úzka je cesta ktorá vedie k životu, a málo je tých ktorí ju nájdu" (Mat. 7,13-14)
„ Tým ktorým odpustíte hriechy, sú im odpustené, tým, ktorým zadržíte, sú zadržané." (Ján. 20,30). (Výrok je predpokladám adresovaný ľuďom vo všeobecnosti, nie duchovným pastierom).
- "Nemýľte sa, Bohu sa nebude nikto posmievať. Lebo čokoľvek seje človek, to bude i žať ( Ep. sv. Pavla Gal. 6, 7).
P.S.: Ak Ježišovo utrpenie a smrť na kríži boli naozaj nevyhnutné pre našu spásu, nebolo potom narodenie Syna Božieho a to čo po ňom nasledovalo len prípravou k jeho ukrižovaniu?
Súvisiaci článok na tomto blogu: Čo zostalo po Vianociach. Alebo sviatkoch darčekov? http://burkert.blog.sme.sk/c/214096/Co-zostalo-po-Vianociach-Alebo-sviatkoch-darcekov.html
Použitá lit., resp. námet: Chistopher Vasey - Najväčší dar Vianoc