Apoštol Pavol v uvedenej kapitole, kde manželom odporúča, aby sa navzájom neukracovali, nerieši otázku, čo má napr. žena robiť v prípadoch, ak manžel pohlavným stykom sleduje len svoje ukojenie, správa sa k nej horšie ako k slúžke, uráža ju, podvádza a pod. Má žena aj v takýchto prípadoch pokorne poskytovať mužovi svoje telo? Len pre kľud v domácnosti, alebo aby jej napr. pred deťmi nevykrikoval, že s ním nespí preto, lebo ju „obšťastňuje“ niekto iný? A nie len apoštol Pavol nerieši (alebo neriešil) túto otázku. Počul už niekto nejakého kňaza, aby odsúdil taký sex, ktorý je vykonávaný s cieľom vlastnej rozkoše, alebo taký, ktorý je poskytovaný len pre kľud v manželstve, či domácnosti? Pritom ide o dva najrozšírenejšie druhy smilstva. To druhé je dokonca v podstate prostitúciou; resp. ju dosť pripomína. Manželstvo sotva môže niečo také ospravedlňovať.
Tieto druhy smilstva sa zvyknú u veriacich ospravedlňovať vyššie uvedenými biblickými tzv. „manželskými povinnosťami“, aj keď apoštol Pavol o nich hovoril ako o pripustení, či odporúčaní a nie ako nariadení. Ale už tým, že sa odporúča, aby napr. žena neukracovala muža, nepriamo sa tak v uvedených prípadoch nabáda na niečo nečisté, ak sa zároveň pri tom nestanovujú podmienky. Je však ale možné, že Pavol za manželstvo pokladal len také manželstvo, ktoré plní svoj účel, kde je teda medzi partnermi harmónia a nie také, ktoré je len formálne. Avšak aj tak tu zostáva otázka, prečo v harmonickom manželstve by mala žena ukracovať muža alebo on ju; zvlášť ak im obom by malo pri pohlavnom styku ísť v prvom rade nie o svoje vlastné uspokojenie, ale o uspokojenie toho druhého.
Nie je oveľa horšie praktizovať smilstvo v uvedených dvoch formách hoci aj v manželstve, ako sa pohlavne zblížiť hoci aj pred manželstvom, kde základom takéhoto zblíženia sa je úprimná láska a motív dať? Okrem toho, mnohé manželstvá, aj keď sú síce uzatvorené v kostole, sú sotva uzatvorené aj pred Bohom, keďže pohnútky k ich uzatvoreniu nie sú vždy čisté, o čom svedčí aj vysoká rozvodovosť. Preto ak je predmanželský sex skutočne hriechom, formálne manželstvo na tom sotva môže niečo zmeniť. Rovnako sa sotva potom môže v takýchto prípadoch hovoriť o nejakých „manželských povinnostiach“.